Книга «7 граней/таланту» Білла Бонстеттера та Ешлі Бауерс практично недоступна широкому читачеві, оскільки видана обмеженим тиражем під егідою TTI Success Insights Ukraine. Її неможливо знайти на ринку «Петрівка», її неможливо придбати у книгарнях, хоч тема дуже важлива – як розкрити свій талант? І як розкрити таланти своїх підлеглих?
Якщо ви хочете стати медсестрою, вам потрібно мати відповідні навички спілкування. Ось 5 технік терапевтичного спілкування, якими повинна володіти кожна медсестра.
Коли медсестри та пацієнти мають ефективне та здорове спілкування, пацієнти захищені від можливої шкоди, яка може виникнути через непорозуміння. Фактично, приблизно одна третина випадків медичної недбалості, пов’язаних із медсестрами, відбувається через порушення зв’язку.
Через потенційну небезпеку медсестрам важливо завжди бути на висоті своїх навичок спілкування.
Прищеплення технік терапевтичного спілкування не тільки допомагає медсестрам убезпечити пацієнтів, це дає їм відчуття, що про них піклуються, і створює довіру.
Продовжуйте читати, щоб покращити свої навички медсестринства та зробити так, щоб пацієнти почувалися безпечніше. Ми тут, щоб допомогти!
Що таке терапевтичне спілкування?
Методи терапевтичної комунікації включають низку комунікаційних стратегій, які вимагають від медсестер та іншого персоналу галузі охорони здоров’я пріоритетності благополуччя пацієнтів у всіх сферах, таких як психічна, емоційна та фізична.
Чому невербальне спілкування важливе в медсестринстві
Те, що медсестра говорить усно, так само важливо, як те, що вона говорить мовчки. Отже, розуміння ступенів вербальної та невербальної комунікації є особливо корисним для роботи.
Припустімо, наприклад, пацієнт описує вам свої симптоми. Якщо уникати зорового контакту або схрещувати руки та відкидатися назад, ця людина може відчути, що ви байдужі.
З іншого боку, коли ви нахиляєтеся вперед, встановлюєте зоровий контакт або навіть заспокійливий дотик, пацієнт, швидше за все, відчує, що його цінують, і його проблеми будуть належним чином вирішені.
Ви повинні пам’ятати, що в рамках невербальної комунікації вам також потрібно вловлювати невербальні сигнали пацієнтів. Якщо пацієнт не встановлює зоровий контакт або крокує по підлозі, можливо, він стурбований або має занепокоєння, яке ще не було вирішено.
Якщо ви приділяєте пильну увагу підказкам пацієнтів, ви можете покращити свою вербальну комунікацію з ними. Наприклад, якщо пацієнт демонструє поведінку, перераховану вище, ви повинні відкрити йому слово для виступу.
М’яко запитайте, чи є щось не так або проблема, яку вони хотіли б обговорити.
Терапевтичні комунікаційні техніки
Медсестри є основною системою підтримки пацієнтів, які перебувають у стаціонарах для тривалого перебування. А використання терапевтичних стратегій спілкування може допомогти їм зробити страшне, самотнє чи стресове перебування більш приємним для пацієнтів.
Ось 5 технік терапевтичного спілкування, які ви можете почати використовувати з пацієнтами вже сьогодні.
1. Використовуйте час і послідовність при описі подій
Коли ви задаєте своїм пацієнтам запитання про певну подію, наприклад, коли вони почали відчувати симптоми, використовуйте мову, яка спонукає їх пригадувати послідовності часу. Це може допомогти як вам, так і вашому пацієнту краще зрозуміти всю ситуацію.
Крім того, коли пацієнти конкретно думають про послідовність подій, вони часто спонукаються згадати деталі, які вони могли випадково пропустити інакше. Після того, як пацієнт надасть вам усі деталі ситуації в послідовному порядку, вам буде корисно підсумувати те, що вони сказали вам після цього.
Завершення розмови таким чином показує пацієнту, що ви дбаєте та активно звертаєте увагу. Але це також допоможе вам краще документувати розмови для записів пацієнтів.
Завершіть своє резюме, поставивши запитання на зразок «Чи правильно я зрозумів?». Це дає пацієнту можливість виправити вас, якщо це необхідно.
2. Побудуйте довіру
Як медсестра, важливо приймати та визнавати своїх пацієнтів. Цей метод спілкування слід застосовувати, навіть якщо ви не обов’язково згодні з тим, що вони говорять.
Такі прості жести, як кивок головою та слова «Я розумію», допомагають пацієнтам відчути, що вони важливі та що їх сприймають серйозно. Ці почуття ведуть до встановлення довіри.
Це іноді те, що потрібно, особливо при лікуванні впертих пацієнтів. Прийняття може зробити їх більш сприйнятливими до догляду.
Ще одна важлива частина зміцнення довіри – це визнання. Визнання - це спосіб поздоровити пацієнта за хорошу роботу без прямого компліменту. Оскільки прямі компліменти іноді можуть виглядати як поблажливі, їх слід уникати.
Натомість скажіть щось на кшталт «Я помітив, що ви сьогодні вчасно прийняли ліки» з усмішкою, щоб пацієнт відчув себе більш безпечним і довірливим, коли ви поруч.
3. Дайте пацієнтам можливість керувати розмовою
Важливим фундаментом терапевтичного спілкування є можливість пацієнтам керувати ходом розмови. Щоб заохотити таку поведінку, ви повинні починати розмову з відкритих запитань.
Наприклад, ви можете запитати: «Що у вас сьогодні на думці?» Це дасть пацієнтам можливість висловити свої думки та почуття.
І вірте чи ні, мовчання – ще один спосіб зробити це. Коли ви робите паузу після заяви, і вам, і вашому пацієнту дається хвилина, щоб подумати, що має бути далі в розмові.
Це також може полегшити пацієнту зміну теми на щось важливе для нього. Спробуйте дозволити пацієнту бути тим, хто порушить мовчання в таких ситуаціях.
4. Пропонуйте себе
Ніхто не залишається в лікарні заради розваги. А перебування в лікарні часто викликає самотність і стрес.
Коли медсестра дає пацієнтам додатковий час, окрім прийому ліків або перевірки життєво важливих показників пацієнтів, пацієнти відчують турботу та підйом настрою. Вам не потрібно робити це надто складним.
Просто сидячи з пацієнтом, дивлячись з ним телевізійне шоу або залишаючись спілкуватися під час обіду, можна кардинально змінити день пацієнта.
5. Заохочуйте до порівнянь
Пацієнти схильні покладатися на старий досвід, коли справа доходить до вирішення поточних проблем. Коли ви заохочуєте пацієнтів продовжувати це робити під час розмови з вами, ви можете допомогти їм знайти рішення.
Слідуй за нами
Розуміння технік терапевтичного спілкування є важливою частиною роботи медсестри. Це безпосередньо залежить від якості медичної допомоги, яку отримує кожен пацієнт.